Brev:
Døgnrytmer og kost - 6,5 mdr
24. februar 2005
Alder:
6 mdr.
Døgnrytmer og kost - 6,5 mdr
Kære Helen
Så skriver vi igen, for 120. gang.
Min søn er nu 6,5 mdr, 70 cm lang og vejer 8 kg. Vi har lige været hos lægen. Mine spørgsmål er flg.:
1. Nu har vi endelig fået gang i afføringen, og han spiser dermed mere, og har præsteret at sove igennem 3 gange i løbet af en uge. Herligt for os alle. Den onde cirkel er brugt. Jeg giver Milchzucker, som er naturligt afføringsmiddel her i Tyskland for alle.
Men han spiser ikke på faste tidspunkter. Jeg stoppede amningen for 10 dage siden. Han kan ikke koncentrere sig om flasken, drikker kun 30 - 50 ml, og puffer den væk, og græder. Han elsker frugtmos, og grød, som han spiser meget af. Jeg prøver at give en flaske omkring kl. 8, men han vil ikke, så igen lidt senere, heller ikke mere succes.
Han sover ganske lidt om dagen, dog forsøger jeg med vis succes at lægge ham i sin seng kl. 10, og han falder altid i søvn. Om aftenen får han enten mos eller grød igen, og kommer i seng kl. 19 eller 19.30. Kl. 21 er han sulten igen, og tager der fint flasken, og kl. 23.30 giver vi ham flasken igen. Med grød i. Ialt får han nu omkring 600 ml per dag. Udover mos og grød. Lægen er ikke bekymret, heller ikke over, at han ikke kan lide grøntsagsmos.
Hvad gør vi? Jeg er bekymret for, at han kun vil have frugtmos. Jeg er bekymret for, at han stadig ikke har spiserytmer etc. Kan jeg bryde den cirkel eller skal jeg afvente?
Med venlig hilsen