Brev:
Bad, pige bange for lyden af bruseren
24. februar 2005
Alder:
4 mdr.
Bad, pige bange for lyden af bruseren
Hej Helen
Min lille pige er 4 mdr.
Hun har altid elsket vand og dét at få et bad ca. hver 2-3 dag.
Jeg plejer at lægge puslepudet ud på badeværelsesgulvet. Tage tøjet af hende derude og sidde og småpludre med hende, inden hun skal i bad. Imens fylder jeg babykaret med vand.
Hun er vant til at få babymassage efter badet. Det skal også siges at hun med stor fornøjelse går til babysvømning.
Pludselig er der sket noget for hende, som jeg ikke kan regne ud hvad er. De sidste 4 dage har jeg prøvet at få hende i bad. Det er startet med at hun er blevet lagt på puslepuden. Derefter har jeg tændt for bruseren, ladet brusehovedet ligge i karet for at fylde det op, alt imens jeg bagefter havde tænkt mig at tage hendes tøj af og lade hende ligge lidt nøgen inden det er badetid.
Men, Men: Pludselig græder hun, når hun kan høre bruseren blive tændt. Hun bliver rigtig ulykkelig. Første dag undrede jeg mig bare, troede hun var træt eller lidt pjevset. Så jeg trøstede hende istedet for at bade hende. 2 dag skete det samme igen. Jeg tog hende op igen - hun skulle da ikke være ulykkelig over det, som vi begge altid har synes var super hyggeligt. Nu 4 dag er det det samme. Hvad mon det skyldes?
Tak for dit råd
Kærlig hilsen
Lise