Svar: Bad, pige bange for lyden af bruseren
24. februar 2005
Alder:
4 mdr.
Kære Lise
Jeg tror umiddelbart at din lille pige er blevet så gammel at hun nu er langt mere opmærksom på lydene omkring sig. Nogle børn begynder også at pludre højt og kan i den forbindelse komme med så høje hvin at de bliver bange for sig selv.
Jeg tror din datter blier bange for lyden af bruseren, fordi hun nu er blevet opmærksom på den. Hvis man tænker over det, så kan det jo også lyde 'hvæsende' og høj pga akustikken på et badeværelse.
Jeg tror at du skal prøve i en periode at fylde karet med vand, før du tager din datter ud på badeværelset, således at I undgår lyden fra bruseren.
Håber det hjælper - det er jo trods alt begrænset hvor længe hun kan klare sig uden bad:o)
Held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske