Brev:
Mad og flaske til dreng på 6 måneder
24. februar 2016
Alder:
6 mdr.
Mad og flaske til dreng på 6 måneder
Kære Helen
Jeg har spørgsmål til mad og flaske til dreng på 6 måneder + et par uger.
- Vores dreng får grød om morgenen, øllebrød om middagen og grøntsagsmos om aftenen, med en smule kød. Vi undlader kartofler, da han lider meget af forstoppelse og får movicol.
1. Hvilken slags mad er bedst for at holde maven i gang, og undgå forstoppelse? Han får dagligt svesker, som jeg har kogt og blendet, og ellers æble, pære og bær mos på sin grød.
2. Hvordan får jeg mere vand i ham, jeg bruger både alm kop og tudekop, han er god nok til at tage vand ind i munden, men han spytter det ud igen.
3. Jeg ammer ham stadig, men han får dog en flaske når han skal i seng, da jeg ikke har nok mælk. Hvordan er det med modermælkserstatning til en baby på over 6 måneder? Skal man koge vandet der bruges til det, og hvis ja, hvorfor? Hvis vandet skal koges, hvor længe kan det holde sig i køleskabet?
4. Skal vi forsat skolde hans flasker?
5. Børn må først få mælkeprodukter når de er 1 år, men jeg kan se at MME er lavet af skummetmælk, hvordan hænger det sammen?
Tusind tak for tidligere svar omkring søvn, det har hjulpet meget!
Venlig hilsen
Nanna