Brev:
Madvaner 3 årig
24. februar 2005
Alder:
3 år
Madvaner 3 årig
Min søn på næsten 3 år, er næsten holdt op med at spise aftensmad. Han er blevet enormt kræsen. Han nipper lidt til maden, bliver enig med sig selv om at han ikke kan lide det og siger tak for mad. Selv hans livretter gider han ikke spise mere.
Vi er meget opmærksomme på ikke at presse ham og at lave en dårlig stemning. Indtil nu har vi accepteret at han ikke har villet spise noget, for jeg er af den overbevisning at han nok skal spise hvis han er sulten.
Han bliver så lagt i seng uden at have fået noget at spise. -og det protesterer han ikke over. Han har så ikke fået noget at spise siden frokost. Han er aldrig sulten om eftermiddagen, det har han aldrig været. Men før spiste han dog aftensmad.
Er der grund til bekymring, det har nu varet ca 2 måneders tid.
Er der noget vi kan gøre for at vække appetitten hos ham igen. Jeg laver altid mad jeg ved at han kan lide. Det enenste han gider at spise er pasta og ris, uden sovs, kød og grøntsager. Før spiste han kartofler, frikadeller, kødsovs, boller i karry pizza (med fyld), og mange andre ting, han var absolut ikke kræsen, men nu vil han ikke have noget af det. Det er som om at han nægter for at vise at han selv bestemmer.
På forhånd tak for hjælpen, og tak for en supergod brevkasse