Brev:
Opdragelse - 2 år
27. februar 2005
Alder:
2 år
Opdragelse  - 2 år
Hej Helen
Jeg så i går, med et halvt øje, et børneopdragelsesprogram (jeg tror det var på TV3). Det jeg så af udsendelsen handlede om en metode til at få frække drenge til at høre efter. Metoden gik under navnet 'time out' og gik i al sin enkelhed ud på at fjerne ungerne fra selskabet når de opførte sig frækt og sætte dem ind på værelset i en afmålt tid. Der var sågar et æggeur involveret, således at man kunne hente ungen efter de fastsatte 10 min. I mine øjne virkede det helt absurt og ungerne lod til at blive meget ulykkelige over denne adskillelse - men det virkede vistnok efter hensigten. Hvad synes du? Er det helt seriøst en (god) måde at få børnene til gøre som man beder dem om?
Jeg er blot nysgerrig efter din mening - har ikke i sinde at prøve metoden.
Mange hilsner Lillia