Brev:
Nægter pludselig skemad - 7 mdr.
27. februar 2005
Alder:
7 mdr.
Nægter pludselig skemad - 7 mdr.
Kære Helen.
Det er med dårlig samvittighed, at jeg skriver til dig igen igen igen, men jeg er løbet ind i et madproblem, der begynder at bekymre mig...
Mingus er 7½ måned nu (dog født 6 uger for tidligt). Vi startede på skemad, da han var 4 mdr. og havde absolut ingen problemer. Han var ikke super god til at acceptere, at maden blev gradvist grovere - men også dette var blevet betydeligt bedre. Vi var oppe på 4-5 dl. skemad fordelt på 4 måltider, da han - pludselig - ikke ville have skemad mere.
Han har løbende været lidt forkølet og haft feber nogle gange, hvilket selvfølgelig har betydet/betyder nedsat appetit. Hans almentidstand er god, og jeg tænker derfor, at det er ved at blive en dårlig vane. I madsitutaionen vrider han sig, holder vejret så han bliver rød i ansigtet, kigger alle mulige andre steder hen - og i det hele taget meget klart viser, at det ikke passer herren. Han er meget glad for flasken. Jeg er meget opmærksom på ikke at presse ham, men han er jo ikke verdens største dreng (70 cm. og 7.2 kg.), så jeg ville meget gerne have han fik noget mad med mere energi - han gylper jo også meget af al den mælk.
Han begyndte at ville spise mere om natten og er gået fra at vågne kl. 05 til at ville have mælk allerede kl. 02 og igen senere på natten. Jeg er ikke vild med at hælde for meget på ham om natten og prøver at "spise" ham af med 130-150 ml. kl. 02 og 150 ml. kl. 05 - det er en svær afvejning - jeg vil jo gerne have nogle flere kalorier i ham.
Han er også yderst god til at kaste op, hvis/når han ikke vil have ny skemad, kommer til at spise en mundfuld han ikke havde inviteret, etc. Han laver lige 2 brækbevægelser og det hele er oppe igen..... jeg har både prøvet nye spændende ting (hvis han kedede sig med det kendte) og prøvet at gå tilbage til starten og servere risgrød med pære.... sidstnævnte med en lille smule resultat (1-3 mundfulde hvis jeg er heldig).
Har du et forslag til min problematik?
Mange hilsner
Bonnie