Brev:
Spiser lidt men mange gange
8. marts 2016
Alder:
4 mdr.
Spiser lidt men mange gange
Hej Helen.
Tak for dit sidste svar. Vores dreng har på kort tid fået styr på maven virker det til, da vi brugte dine råd og vi har heldigvis ikke skulle holde pause med grøden. Barnevognen starter vi med at øve i morgen, da han lige skulle komme sig over en falsk sturbehoste og jeg derfor gerne ville have ham tæt på.
Jeg har igen lidt spørgsmål omkring mad. - Og så skal du nok få noget ro fra mig. Jeg tror at maden er mit svage punkt, da vi i starten kæmpede med vægttab og han havde svært ved at tage på. Sådan er det heldigvis ikke længere, tværtimod, men det sidder stadig i mig kan jeg mærke.
Mit problem er at han simpelthen er begyndt at vågne oftere om natten og han spiser hver gang. Jeg har prøvet med dit råd om at gå ind til ham sen aften, men på det seneste er han kommet mig i forkøbet.
Jeg synes han spiser mange gange og meget lidt af gangen.
En typisk dag ser sådan her ud.
06.30 Vågner spiser 90 ml.
8.30 Spiser ca 100 ml og puttes.
10.30 Vågner og efter ca 20 minutter er han klar til at spise. Spiser 1/2 dl grød, vand af kop, bliver herefter tilbudt flaske men ønsker den ikke.
12.30 Spiser ca 100 ml og puttes.
14.30 Vågner, spiser ca 100 ml
16.30 Spiser ca 100 ml og puttes (falder først i søvn efter 30 min oftest)
17.40 Vågner spiser 1/2 dl mos, vand af kop, tilbydes flaske derefter ønsker den ikke.
19.30 Spiser mellem 100 og 120 ml puttes.
20.00 Falder i søvn.
22.20 Vågner spiser mellem 110 (Sjældent 150 ml)
01.30 Vågner spiser 110 ml (Sjældent 150 ml)
03.00 vågner spiser 90 ml
mellem 04.00 og 05.00 Vågner spiser 90 ml (kommer med i soveværelset og vugges til ro i slyngvuggen)
Om natten er jeg meget ihærdig på at prøve at få mere i ham i håb om at vi kan få sovet lidt mere end et par timer, men han lukker munden i som en østers.
Inden han startede på grød vågnede han omkring kl 01.30 og igen omkring 04.00 og sov så til klokken 6.00.
Jeg overvejer om årsagen kan være at han får to og ikke kun et grød måltid nu og derfor ikke spiser nok mme. Eller om det er aftenmosen der driller ham.
Da han kunne spise 1/2 dl grød til formiddag lagde vi mos ind til aften. Er det bedre at give ham mere til formiddag og skippe det om aftenen eller er det måske bedre at give til formiddag og frokost? Jeg er meget i tvivl om hvordan og hvornår man skal øge grøden/mosen.
Hvordan med flasker. Er det den rigtige måde jeg gør det på, eller kan jeg på en eller anden måde øge hans mælkeindtag om dagen?
Jeg ser frem til at høre dine tanker, da jeg synes han ikke laver andet end at spise og jeg ikke forstår hvordan han pludselig vågner mere om natten nu end tidligere.
De bedste hilsner
Baby sams mor