Svar: Trille rundt - 4 mdr.
28. februar 2005
Alder:
4 mdr.
Kære Lise
Det vil ofte være sådan, selv om der er undtagelser, at børn triller fra mave til ryg, før de triller fra ryg til maven. Det er hovedsageligt i alderen 4-6 mdr. at børn begynder at trille.
Det bedste du kan gøre er at ligge din datter på maven, så hun får styrke i sin ryg. Fra maveliggendestilling triller hun så om på siden og derfra videre om på rygge. Du kan hjælpe hende med at trille hele vejen rundt, både ved at du 'tager fat' i hende, med også ved at lokke hende med legetøj, så hun selv får sig drejet.
Når hun ligger på ryggen, vil hun oftest omkring 6 mdr´s alderen begynde at få fat på sine tæer. I og med at hun får fat i fødderne, vil hun komme om på siden fra rygliggende stilling og derfra videre om på maven.
Det hele tager tid og kræver stor tålmodighed fra både mor og barn, men det skal nok komme:o)
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske