Svar: Flaske contra kop
28. februar 2005
Alder:
4 mdr.
Kære Lise
Det er et holdninsspørgsmål. Nogle forældre synes at flasken er en fordel, fordi barnet kan tage større mængder på denne og fordi barnet ofte er nemmere at lade passe af andre, hvis det kan ernæres på flaske. Andre forældre (mødre) har det fint med amning og har ingen intentioner om at ernære deres barn på anden måde, sålænge det går godt med amningen.
Hvorvidt du skal presse på med flaske afhænger således af, hvad du helst vil. Altså om du synes det ville være rigtig rart at din datter tog en flaske. Hvis det egentlig ikke betyder så meget for dig og du er glad for at amme og gerne vil dette længe endnu, så er der ingen problemer i at du bare holder dig til koppen.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske