Brev:
Nattesøvn 4 mdr
28. februar 2005
Alder:
4 mdr.
Nattesøvn 4 mdr
Hej Helen
Vores lille datter på 4 1/2 mdr. sover meget i vores seng...jeg vil høre om det bliver et problem når vi gerne vil have hende til at sove egen seng hele natten ved 1/2 års alderen...
Mønsteret hos os er således: Hun lægges i egen seng ca. 19:30 hver aften. Rutinen er vælling (100 ml), efterfølgende bryst, godnat sang. Så falder hun selv i søvn.
Omkring kl. 1 vågner jeg ved at hun vender og drejer sig i sengen og "snakker" ganske svagt.
For at hun ikke skal vågne decideret op, tager jeg hende over i sengen ved siden af mig, lægger hende til brystet, hvor hun sutter ca. 3-5 minutter, og så døser hun hen igen. Nogle gange vågner hun på denne måde 2-4 gange om natten. I nat kun 1 gang. Fra hun vågner kl 01 og hun er båret over ved siden af mig, lægger jeg hende ikke tilbage i egen seng. Dels for at hun ikke skal vågne, dels fordi jeg ved at ved siden af mig går det lynhurtigt med at falde hen igen. Over i egen seng kan hun godt routere rundt een bid tid.
Er det en god idé at lægge hende til brystet for at falde til ro (det bliver oftest kun til suttetid på 3-5 minutter) Mere hygge for hende end mælk hun trænger til?
Er det en dum vane IKKE at lægge hende tilbage? Skal jeg give vand i stedet?
Min mor passede hende igår fra 20-23. Der vågnede hun, min mor sagde, at hun slet ikke bad om mælk. Min mor havde også taget hende over i min seng, lagt sig ned ved siden af hende i 5 minutter, holdt hende i hånden og døset hen igen. For første gang vågnede hun slet ikke hele natten.
Er der noget galt med det, jeg gør?
Hilsner
Lise