Brev:
Humørskifte a la Jekyll og mr. hyde
1. marts 2005
Alder:
8 mdr.
Humørskifte a la Jekyll og mr. hyde
Hej Helen
Jeg aner ikke mine levende råd. Kan ikke tolke min drengs signaler. Jeg forstår dem simpelthen ikke. Han er 8 mdr.
Det er sådan, at hans humør kan skifte fra minut til minut. Vi kan hygge inde i sengen inden vi står op, ved morgenmaden eller inden så begynder han pludselig at klynke og derefter græder han... ganske voldsomt nogen gange og for mig at se helt uden synlig grund.
Vi kan lege og jeg kan lege med eller bare sidde på gulvet med ham og pludselig er det hele galt. Han kravler over mig, klynker, græder...
De sidste par dage har det været sådan, at hans humør har skiftet. Har jeg taget ham op, hvilket jeg jo gør for det meste, så falder han efterhånden til ro. Så går jeg lidt rundt med ham på armen og pludselig er den gal igen.
Jeg har tænkt tænder, men der virker ikke til at der er nogen på vej. Så tænker jeg separationsangst, men kan ikke helt finde litteratur omkring det, så jeg måske kunne genkende tegnene.
Han har i længere tid virket temmelig "mor-syg". Uanset hvor jeg stod og gik skulle han helst hænge på armen. Og alligevel har han samtidig fint kunne lege lidt selv, så tanken om seperationsangst gik i sig selv igen.
Jeg er forvirret og har brug for dine tanker omkring det. Det er frustrerende og samtidig hårdt at gå og spille fransk klovn for at få hans humør op eller aflede hans gråd. Det er jo ok at græde.... Mor og far vil bare så gerne forstå hvorfor, så vi fik nemmere ved at tackle det. Især fordi vi ikke kan se en grund til gråden. Er det her endnu noget fase-halløj???
Skal lige sige, at han ikke virker syg.
Mange hilsner fra Dianna