Svar: Temperatur i flaske
2. marts 2005
Alder:
4 mdr.
Kære Lise
Jeg kan umiddelbart ikke se nogen problemer i at du bruger lidt koldt vand fra hanen til at nedkøle med, da børn jo fra 4 mdr´s alderen godt må drikke frisk vand fra koldvandshanen. Det er kun hvis man har privat vandboring at man ikke må dette.
Der kan være forskellige retningslinier for blanding af vælling, alt efter hvilket produkt du har købt. Nogle vællinger kræver at vandet har en bestemt temperatur, for at pulveret kan blive opløst, andre vællinger kan fint opløses i koldt vand. Det vigtigste er at du følger anvisningen på pakken.
Det anbefales dog at man altid koger vandet, hvis vællingen eller erstatningen ikke gives med det samme, men skal gemmes i køleskab.
Det termometer du har købt er tilsyneladende ikke egnet til måling af alle temperaturer - ærgeligt:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske