Svar: Hvor meget vælling
2. marts 2005
Alder:
4 mdr.
Kære Lise
Du må sandsynligvis godt give din datter mere vælling. Hun må få hvad der svarer til 2 måltider vælling i døgnet i alderen 4-6 mdr. Mængden afhænger altså at hvor stor hun er og hvor meget du tror hun plejer at spise. Du må altså gerne tilbyde hende en flaske vælling 2 x i døgnet. Hvis hun kun tager få ml, så kan du tilbyde hende en flaske igen senere. Uden at vide hvor stor hun er, så vil jeg umiddelbart mene at 300ml vælling ville være okay.
Håber det hjælper jer. Det er jo et forsøg værd. Hvis ikke det er nok kan det være du skal forsøge med lidt skemad, som jo trods alt mætter mere.
Held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske