Svar: 3. måltid hvornår?
20. august 2003
Alder:
6 mdr.
Kære Lise
Der er ingen problemer i at introducere et tredie måltid. Du kan fortsætte med grød morgen og formiddag som hidtil og så lave en grøntsagsmos til aften, når I andre også spiser.
Kartofler er milde i smagen og har en fin konsistens. Gulerod er lidt sød i smagen og det kan mange børn godt lide. Blomkål og broccoli er også godt.
Til at begynde med behøver du ikke at variere de forskellige slags grøntsager, men lad din søn vænne sig til smagen og konsistensen først.
Når han har vænnet sig til det kan du blande grøntsagsmosen med lidt kød eller fisk.
Du kan evt. også slutte dagen med lidt frugtmos.
God appetit.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske