Brev:
Vil spise selv?
2. marts 2005
Alder:
8 mdr.
Vil spise selv?
Kære Helen
Så har jeg endnu en gang et spørgsmål vedr. vores datters kost. Hun er nu blevet 8 måneder. Vi har gennem den seneste månedstid haft en varation af problemer som vi har bakset med.
Først ville hun kun spise hvis hun fik HIPP-glas, hvilket hun så fik. Så ville hun kun spise, hvis hun fik det samme som os, det fik hun så. Og nu vil hun så (næsten) kun spise, hvis hun kan/må selv - men hun er altså kun 8 måneder.
Hun accepterer, at vi giver hende grød om morgenen, og den youghurt hun får enten efter frokost eller om eftermiddagen må vi også gerne give hende. Men rugbrødshapserne til frokost vil hun kun have, hvis hun selv må putte dem i munden og det er også ok.
Men det er straks værre med aftensmaden. Hun har stortset kun fået lidt ærter og majs samt lidt brød/brødskorpe de sidste par dage. Hvis vi kommer med skeen med kartoffelmos, kød eller advocadomos eller hvad der nu får - så er munden bare lukket. Vi har prøvet at give hende en ske hun selv kan sidde med - men det betyder bare, at der ikke er plads til "vores" ske. Det skal til slut lige nævnes, at hun stadig "kun" drikker mellem 100-150 ml mme efter middag inden sengetid.
Vi har derfor brug for et godt råd til hvordan vi nu kommer videre (igen). Hun kan vel ikke bare leve af ærter, majs og brød til aftensmad - eller ?
Jeg vil lige nævne at hun ikke hører til blandt de store (69 cm og 7,5 kg for ca. 14 dage siden) så hun har ikke de store elastikker at give af.
Jeg håber du kan hjælpe os med at komme videre, som du har gjort før.
Med venlig hilsen
Nete