Brev:
Ligger sig i kravlestilling om natten
3. marts 2005
Alder:
8 mdr.
Ligger sig i kravlestilling om natten
Hej Helen
Jeg er mor til en glad dreng. Han har lige fundet ud af at man kan kravle. Eller kravle og kravle. Står på alle fire og rokker, kravler et par kravl (eller hvad sådan noget hedder) for derefter at kaste sig frem på maven.
Ny verden har åbnet sig for ham, som også har resulteret i søvnløse nætter.
Falder til ro og sover ved 19 tiden. Får flaske ved 22.30 tiden. Kl. ca. 02 vågner han, og vender sig om på alle fire. Får sutten og puttes og vågner så kl. 03.00 og er VÅGEN. Forsøger at putte igen. Vand, vuggen, sut og aen, men intet hjælper. Han vender sig hele tiden om på maven og står på alle fire, græder, og helmer ikke før jeg står op med ham. Så er han glad... - og jeg er træt.
Jeg giver ham nu mad 3 gange om dagen (kl. 9.00, 13.00 og kl.17.00). Er begyndt at spise med vellyst, men drikker fortsat ikke særlig meget, men mere end han har gjordt hidtil. (ca. 100-200 ml om dagen og ca. 300-400 ml aften og sen aften). Så der er klart forbedringer på madfronten.
Jeg ammer ham ikke længere om natten, og holder fast i det.
Der er selvfølgelig en sammenhæng med tænder, mobilitet og udvikling i det hele taget. Der sker virkelig meget med ham lige nu, men det er bare hårdt med alle de søvnløse nætter, både for ham og mig.
Har du nogle gode råd? Eller skal jeg bare vente til det går over (gab)...for det gør det vel.
Tak for nu, og de andre mange gange.
Mange hilsner...