Brev:
8 mdr. pige spiser kun lidt skemad
6. marts 2005
Alder:
8 mdr.
8 mdr. pige spiser kun lidt skemad
Hej,
Vores datter er godt 8 mdr. Vægt:9,5 og længde: 74 cm. Sover igennem om natten, og madplanen ser foreløbig således ud:
Morgen :amning
Formiddag: grød + evt amning
(lur på 1-2 timer)
Middag:hapser m/ost + grød
(lur på 1-2 timer)
Eftermiddag: amning
Aften: Blendede grøntsager.
Mit spørgsmål er nu at hun ikke rigtig gider spise ved måltiderne mere. Hun vender hovedet væk, kniber munden sammen, og nogle gange ender det med tårer. Giver man hende en hapser i hånden bliver den bare mast mellem fingrene, hun putter det ikke i munden...
Er det blot en overgang eller er det for at `prøve forældrene af`?
Idag fx. var der gået 5 timer ca mellem to måltider bestående af grød/mos ( jeg ammede dog imellem) men trods de forholdsvis mange timer syntes jeg jo, virkede hun slet slet ikke interreseret i maden til aften...vendte hovedet væk, og ville ikke spise. som om hun ikke er sulten !?? eller er´hun sulten, og hvad er det lige vi gør forkert/ bør ændre?
Vi har forsøgt at være opmærksomme på hende, sige "uhmm lækkert mad" smile, og jeg synger endda også nogle gange en lille sang imens ( grin :-)) og vi har prøvet det modsatte dvs. være "ligeglade" altså lade hende sidde selv og kikke på at far og mor snakker og spiser, mens vi forsøger at give hende en mundfuld engang imellem...intet synes rigtigt at virke. øv.
Desuden kaster hun stadig op ca 1-3 gange om ugen i forbindelse med måltiderne. Ikke fordi hun er overmæt, for nogle gange er det efter blot 5 mundfulde...andre gange spiser hun en fin portion på 2 dl grød, og lige pludselig, uden varsel, kommer det hele op!
Hjælp! lige i øjeblikket syntes jeg det er lidt en ond cirkel, for enten vil hun ikke rigtig spise, og spiser hun så endelig, sidder jeg og krydser fingre for at hun ikke kaster det hele op igen...
På forhånd tak,
Hilsen Rikke