Brev:
Kan ikke lide at komme i bad - 5 mdr.
7. marts 2005
Alder:
5 mdr.
Kan ikke lide at komme i bad - 5 mdr.
Hej Helen
Min datter på 5 md. kommer i bad en gang ugentligt. Hvergang hun kommer i bad skriger og græder hun både i badet og efterfølgende. Vi har ellers prøvet alt (føler vi) for at hun skal have en god oplevelse af at komme i bad. Vi har prøvet at dyppe hendes fingre først i vandet, og ladet hende se lidt på badekaret og vandet (baby-badekar), ligeså med tærene, vi har købt legetøj til badet, giver hende sutten, og afslutter altid med at svøbe hende et lunt badehåndklæde. Badet bliver altid meget hurtigt afsluttet da hun græder så meget. (Vi måler temperaturen hvergang og mærker selv efter med albuen) Vi fylder også godt med vand i karet så hun ikke fryser.
Hvad kan vi gøre for at hun bliver glad for at komme i bad? Det er lidt hårdt at hun bliver så ked hvergang. Hun er en glad og aktiv pige når hun ikke kommer i nærheden af vand.
Tak for nogle gode svar.
Tina