Brev:
Lure og flaske og start på mad
25. september 2016
Alder:
3 mdr.
Lure og flaske og start på mad
Kære Helen
Håber du kan give os lidt råd med på vejen ift. lure og flaske. Vi har skrevet lidt sammen om det før men spørger igen, da vores datter nærmer sig de 4 måneder.
Som det er lige nu er det eneste sådan nogenlunde faste, at hun sover til natten omkring kl. 20, og har fået en flaske lige inden da. Derefter vågner hun et sted mellem kl. 2-5 men tættest på 5 og får en flaske og sover lidt videre i måske 1,5-2 timer. Derefter vågner hun og virker til gerne at ville have en flaske, så det får hun. Derfra kan jeg slet ikke få flaskerne til at passe til inden lurene. Efter morgenflaaken er hun måske vågen i 2 timer, og skal jeg så allerede her give en flaske mere for at sikre mig måske en bedre mulighed for en længere lur? Hvis hun skulle sove fx 2 timer her og jeg ikke giver flaske inden så er der jo gået lang tid siden sidste flaske.
Så lige nu kan en dagsplan se ud på følgende måde:
Kl. 4.40: flaske 200 ml
Kl. 7.20: flaske 200 ml
Kl. 9.00: flaske 200 ml eller tilbyder 60 ml for at sørge for at hun har fået noget inden lur
Kl. 9.20-9.30 puttes til formiddagslur
Kl. 11-12 tilbydes 200 ml og tidspunktet afhænger af om hun har fået 200 ml kl. 9 og hvor længe hun har sovet.
Kl. 13-13.30 puttes til middagslur og ender med at give noget flaske her også men synes det er så kort siden sidst.
Kl. 16.30 flaske 200 ml
Powernap
Kl. 19-19.30: flaske til natten
Som du kan se så får hun ofte flaske om dagen og er i tvivl når der kun går fx 1,5-2 timer mellem flaskerne fordi det ellers ikke passer med de to første lure om det er for ofte samtidig tager hun jo et langt stræk om natten.
Det skal lige siges at hun tager ret godt på, så hun trives og får som sagt den mælk hun skal.
Hun sover stadig ikke godt om dagen og vågner for det meste op efter 40 min og skal hjælpes videre i søvnen.
Har du nogen gode forslag til flaskerne og tidspunkter for lure på dagen? Hvor længe kan vi forvente hun kan være vågen nu?
Hvordan gør vi her når hun bliver 4 mdr. om en uge og gerne vil starte på smagsprøver på grød?
Håber du kan finde rundt i de mange spørgsmål.
Hilsen