Svar: Autostol - 4 mdr.
10. marts 2005
Alder:
4 mdr.
Kære Marie Louise
Det lyder som en god idé at sætte jeres datter i en autostol:o)
Problemet med autostole handler om at det er uhensigtsmæssigt at vandre rundt med sit barn i autostol allestedet. Barnet har brug for stillingsskift og bevægemulighed. En autostol bruges derfor i bilen og ikke andre steder, barnet bør ikke bæres rundt i denne.
Hos jer drejer det sig lige nu og her om en tur til jylland og det er ikke noget problem. Sørg for at jeres datter er skiftet og har fået mad og er klar til at putte, når I skal køre. Sørg for at vælge en autostol hvor hun fortsat kan vippes, så hun kommer til at ligge lidt ned og så kør:o)
Når I er ved at være halvvejs vil jeg tro - når I når til fyn - så er hun sikkert parat til et stillingsskift, en ren ble, noget mad osv. og her må I så finde en rasteplads og holde en pause. Melder hun sig før skal I naturligvis respektere dette.
Når I kommer frem så er det vigtigt at hun kommer ned at ligge på et tæppe, hvor hun kan bevæge sig. Hun skal ikke sidde og hun skal ud af stolen, også selv om hun sover.
God tur:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske