Brev:
Jerndråber og jernbehov
11. marts 2005
Alder:
8 mdr.
Jerndråber og jernbehov
Kære Helen
Jeg har et spørgsmål om jerndråber. Jeg kan forstå at det ikke er nødvendigt at give dem, når barnet får min. 400 ml mme dagligt. Min egen sundhedsplejerske har endog sagt at ca. 350 ml mme er nok. Men de sidste par dage har vores datter ( 8 mdr.) kun taget ca. 300 ml mme. Hvor lidt jern "må" hun få? Og givet fald jeg skal til at give hende jerndråber, hvormange skal hun så have, hvis hun eks. drikker ca. 250 ml mme?
Gælder en portion købegrød fra (Beauvais) med som mme ifht. jernmængden? Jeg kan kan ikke umiddelbart se om der er jern i? (Der er i grød fra HIPP)
Endelig bør jeg nok nævne, at vores datter har fået mme fra hun var ca. 1 uge. Så jeg ved ikke om hendes depoter er blevet tømt på samme måde, som hvis hun havde været ammebarn.
Med venlig hilsen
Nete