Brev:
Start i dagpleje - 11 mdr.
21. august 2003
Alder:
11 mdr.
Start i dagpleje - 11 mdr.
Hej
Vores dreng på 11 måneder er startet i dagpleje.
I uge 32 kørte vi ham ind, dvs. trappede stille op på antallet af timer han var der. Han startede så på fuld tid i uge 33. Vi afleverer ham kl. 07 og henter igen ca. 15.30.
I både uge 32 og 33 gik det fint, og han var den samme glade og milde dreng, når vi fik ham hjem igen.
Nu kan vi næsten ikke genkende ham, når han kommer hjem: han er utilfreds, har let til tårer, og er ualmindelig træt. Han kan næsten ikke hænge sammen, og det er bare så synd for ham (og os!). Vi har været nødt til at putte ham kl. 18.30, og han vil ikke spise ret meget til aftensmad. Han har sovet til kl. 06.00 næste morgen.
Iflg. dagplejemoren sover han 30 min. formiddag, og ca. 2 timer over middag (ca. 12.30-14.30). Da han var hjemme hos mig, sov han normalt ca. 1 1/2 time formiddag og ca. 2 timer eftermiddag - selvfølgelig mindre nogle dage, mere på andre dage. Han sover typisk 10 timer om natten, sjældent mere.
Er hans ændrede humør og adfærd en reaktion på at komme i dagpleje, eller er det fordi han sover for lidt i løbet af dagen ?
Har du nogle gode råd ?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Pia