Brev:
Får han for lidt søvn
2. december 2016
Alder:
8 mdr.
Får han for lidt søvn
Hej Helen
Tak for tidligere svar. Han har lige haft et langt forløb med massere af sygdom så jeg tænker at begynde med at vende ham af med at skulle vugges når han er helt ovenpå igen.
Jeg er bange for han får for lidt søvn hvad tænker du med det ?
Han sover typisk fra kl 20 til 5.15 afbrudt af en flaske ved en midnatstid. Så får han en lur ved en 8 tiden her sover han ca en lille time og så kommer han ud og sove middags lur ved en 12 tiden her sover han mellem 1,5 timer til 2,5 ... Så sådan almindeligt vis sover han omring de der 11-12 timer ! Han får ikke eftermiddags lur mere kun hvis han virker meget træt så går vi en tur med klapvognen og så hviler han eller falder i søvn og sover en lille lur.
Han skal starte i dagpleje her den 2/1 og det tror jeg bliver vildt godt for ham, han er MEGET klar. Men her er min bekymring at han ikke kan falde i søvn selv, jeg prøver virkelig at øve at stille barnevognen stille når han er stille man han bliver VIRKELIG sur og så bliver han svære og svære at få til at falde i søvn.
Den dagpleje han skal starte i vil de meget gerne at børene kan sove kl 12 og det er så heldigvis begyndt at komme til at passe nu.. men hvad kan de forvente af hos og vores barn ? hvad er okay at sige nej til..
Håber du kan finde rundt i mine tanker. :D
Med venlig hilsen
Rikke