Brev:
Ammestop, hvornår?
14. marts 2005
Alder:
7 mdr.
Ammestop, hvornår?
Hej Helen
Jeg har lige et spørgsmål ang. ammestop. Jeg har en dreng på godt 7 mdr. som jeg ammer morgen og aften. Mit spørgsmål er så hvornår vil det være hensigstmæssig at stoppe med at amme? Og hvornår kan man erstatte de to måltider med andet end flaske? Han skal i dagpleje om 1 mdr. og jeg vil jo sådan set snart gerne stoppe med at amme, men ikke hvis alternativet er flaske.
Hans madplan ser således ud;
5-6 tiden amning
8 tiden havregrød med frugtmos
9-13 sove
13 tiden Øllebrød eller andet grød med frugtmos
15 tiden Tykmæk med frugtmos og mme af kop
16-17 Sove
17,30 Grønsagsmos evt. med kød
18,30-19 Amning og derefter i seng
Han får mme af kop til alle måltider, for at sikre at han får mælk nok.
Han drikker en del ved mig, det virker ikke umiddelbart som om det er hygge.
Jeg håber, at du kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Pernille