Brev:
En småtspisende 2-årig
21. december 2016
Alder:
2 år
En småtspisende 2-årig
Kære Helen.
Min søn har siden amning, grød og intro til fast føde haft problemer med at holde sin vægtkurve og været meget lidt interesseret i mad. Måltiderne er ofte præget af frustrationer hos ham og han spiser generelt ikke ret meget.
Vi prøver at tilbyde små tallerkner i løbet af dagen med forskelligt, og ikke holde på at han skal sidde ved bordet hvis han ikke vil. Har gjort alverdens ting for at han skal synes måltiderne er hyggelige, men han er meget kræsen og spiser ikke ret meget. Og jeg synes han er så tynd :( Når jeg bader ham synes jeg han er skind og ben, med tydelige ribben og ikke meget på kroppen. Men vi er virkelig løbet tør for ideer, fordi han afviser det meste han præsenteres for og generelt frustreres ved måltider. Han er ellers med fin energi og sover fint til både middag og nat.
Findes der nogen man kan opsøge og få hjælp til sådanne småtspisende børn, som har svært ved at holde vægten? har du ideer til noget vi kan gøre for at fylde kalorier på, som han måske kunne gide spise? Vi fyrer op med smør, sødmælk, fløde og fedtstof på maden, men det hjælper ikke stort fordi vi tit kan smide maden urørt ud.
På forhånd tak for svar!
H