Brev:
Brækfornemmelser ved grøntsags- og kødmos
14. marts 2005
Alder:
7 mdr.
Brækfornemmelser ved grøntsags- og kødmos
Hej Helen
Siden sidst kan jeg nu berette om en dreng, der endelig sover igennem. Han er nu 7 mdr. gammel, så det var vel også ved at være tiden til det. Nu har jeg været hos en anden børnelæge, da min normale ligger langt væk.
Min søn bryder sig om kød- og grøntsagsmos, han får et par skeer, og så laver han bræklyde. Han har stadig ikke fået tænder, men kan det være problemet her? Han kan godt lide alle frugtmos, og samt alm. grød.
Hvad skal jeg gøre, da jeg nu i over 1,5 mdr. har prøvet at få ham til at spise det?
Mit andet problem er, får han tilstrækkelig med vitaminer og jern? Han drikker over 600 ml modermælk om dagen, får grød, og frugtmos.
Evt. har jeg tænkt på at købe dråber med jern til ham. Hvad hedder de? Lægen sagde nærmest at jeg var dum, at jeg ikke gav ham kød for at få jern til ham, men når han nu ikke kan lide det, kan jeg ikke presse ham. Hvad goer jeg?
Det sidste er hans flade baghoved. Jeg har i lang tid forsøgt at få ham til at sove på siden, det hyler han op over. Så det ender altid med, at han triller tilbage til ryggen. Jeg vender ham i retningen af vinduet hver anden dag, og modsat de andre. Så træner jeg ham mere med maven nu, at han ligger på den. Vi er jo blevet påmindet i DK, at børnene pga. vuggedøden skal sove på ryggen, og når man så ved, at baghovedet bliver fladere af det, så kommer lægerne bagefter og siger fy skamme, den går ikke. Ja, min "nye" læge var ikke populær hos mig bagefter, da jeg egentlig føler, at jeg gør alt hvad jeg kan.
Det allersidste er, hvornår kan han sidde i en triptrapstol? Ryggen og nakken virker meget stærke, og hvor lang tid må han sidde deri?
Venlig hilsen
Susanne