Brev:
9 måneder, amning, søvnproblemer om natten
15. marts 2005
Alder:
9 mdr.
9 måneder, amning, søvnproblemer om natten
Hej Helen.
Tusind tak for dine tidligere råd :)
Lærke er nu knap 9 måneder. måler 74 cm, og vejer 9,2 kg. Sover fra 20-ca 6 (6.30) og får to lure i barnevogn om dagen.
Jeg ammer stadig, dog kun morgen og aften (inden sengetid) Er det nok? Til måltiderne får hun vand af kop, og hendes måltider består af Ris- eller majsgrød, lavet på mme. (dvs 2 dl dagligt af mme) frugtmos, blendede grøntsager, øllebrød eller fuldkornsgrød.
Hun får tilskud af jerndråber (8 dråber dagligt)
Desuden er hun meget morsyg.. og græder bare jeg forlader stuen. Vil en af bedsteforældrene holde hende, græder hun som en besat. Det er lidt et problem idet vi på fredag - hvor vi har bryllupsdag - gerne vil ud og spise, og dermed skal vores datter passes af farmor..... ( jeg gruer for hvordan det kommer til at gå) !!
Desuden har hun svært ved at falde i søvn for tiden om aftenen i sin egen seng. Hun græder som en gal med det samme hun lander i sengen, og er helt utrøstelig (har aldrig brugt sut!!) ( Hun har haft eget værelse i ca 2 måneder, og det fungerer rigtig godt.)
Igår satte jeg mig med HC. Andersens eventyr og læste tre sider...det hjalp..pigen faldt til ro ved min stemme! Er dette så vejen frem...? Vil hun igen på et senere tidspunkt kunne lære igen at falde i søvn selv, når jeg nu begynder på denne vane med højtlæsning? Altså umiddelbart generer det mig ikke... men det kunne jo være rart hvis hun selv kunne falde til ro :) (jeg tænker det er en del af seperationsfasen ?!)
Desuden vågner hun ofte om natten og er ked af det. En nat tog det to timer før gråden holdt op og hun faldt til ro igen.
Hvad siger du Helen..? Mht amning/mængde af mælk?
Og problemerne ved sengeputning/højtlæsning?
Gråd om natten?
Med venlig hilsen
Rikke