Brev:
7 mdr vil kun ammes
15. marts 2005
Alder:
7 mdr.
7 mdr vil kun ammes
Hej Helen
Min datter er nu 7 mdr og er ikke særlig interesseret i at spise.
Hun bliver stadig nærmets fuldt ammet, da hun kun spiser ca 1/2 dl grød 2 gange dagligt - og det er endda på de gode dage.
LIgenu er der flere tænder på vej og jeg tror hun har rigtig ondt i munden samt hun er forkølet. Det kan selvfølgelig forklare at hun ikke vil have ske-mad for tiden, men skal jeg bare acceptere dette og sige at så må jeg amme i den tid??
Selvfølgelig forsøge at give hende grød, men vil hun ikke have det så amme?
Hun vil ikke drikke af sutteflaske og gider heller ikke en kop. Hvordan " træner" jeg hende bedst til det?
Jeg har læst, at du foreslår flere at skære ned på amningen, når en baby ikke vil spise, men hvordan gør man rent praktisk dette? Jeg mener, det er svært ikke at give sit barn lov til en ammetår, hvis hun er sulten! Og hos min datter er det fuldstændig ligegyldigt om der er gået 1,2,3 eller 4 timer siden sidste amning - hun gider ikke spise. Kan du hjælpe med at lave en plan for hvordan man skærer ned på amningen???
Hvor længe er det rimeligt at der går mellem 2 måltider?
Min datters plan sådan ca:
6-ammes
8-ammes
8-9 sover
10 grød
12 ammes
12-15 sover
15 ammes
17 ammes
17-18 sover
18 grød
20 ammes
og natten....ja, det er som vinden blæser, men vi er gået lidt tilbage igen da der nu ofte er 2 amninger!
Ovenstående er på de gode dage.....
Nu må jeg tilbage da hun er noget ked idag pga tænder og feber.
Håber ikke mine spørgsmål er alt for rodet.
Mange Hilsner
Susanne