Svar: Jerndråber og tænder
16. marts 2005
Alder:
6 mdr.
Kære Maluc
Det er korrekt at jern har en tendens til at kunne misfarve, dog især tøj. Men det anbefales at man giver jerndråber på en ske og enten sammen med lidt mælk eller lidt grød/mos. Du kan klemme lidt modermælk ud på en ske og blande det i der. Derudover skal du huske at hun jo skal have børstet sine tænder nu hvor de er fremme:o)
Med hensyn til skemaden, så må du forsøge. Det er i starten kun et par skefulde der skal til og det kræver stor teknik at lære at få maden med tungen over i ganen, hvor det skal synkes. Det er meget anderledes end at få mælk, - heldigvis plejer børn der er blevet ammet længe at være rigtig gode til at lære det med skeen:o)
Du kan evt. prøve at lave lidt skemad på modermælk, således at smagen ikke er helt fremmed for hende.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske