Brev:
Brok, gråd og klynken
16. marts 2005
Alder:
13 mdr.
Brok, gråd og klynken
Hej
Min datter på knap 13 mdr. er for tiden så utrolig grædende, klynkende. Hun er sund og rask, har kunnet gå siden hun var godt 10 mdr., spiser sådan nogenlunde (det er stadig ikke hendes stærke side med brød og forskellige andre normale ting, som børn i den alder normalt elsker). Hun har 5 tænder; umiddelbart kan jeg ikke se den næste.
Det mest opslidende for tiden er, som overskriften antyder, at hun er enorm klynkende, vil hele tiden op (oppe er der ingenting i vejen), bortset fra når det lykkes at fange hendes interesse med et eller andet. Det varer dog kun kort, og så går sirenen atter igang. Jeg siger selvfølgelig stille og roligt, at hun skal dæmpe sig, og at sådan kan vi ikke ha' det, men naturligvis sker der ingen bedring.
Jeg har også prøvet at ignorere det, hvilket er meget svært, og så bliver hun efter en tid helt opløst.
Hvad skal jeg stille op? For, hun kan jo ikke få underholdning hele tiden. Det skal lige siges, at hun også er meget glad indimellem, særligt når nogen leger med hende.
En anden ting er, at hun har det med at lave meget høje lyde i sirene-tone. For mig lyder det ikke som skingre skrig, men det er højt, og andre må jo tænke deres. Jeg går ud fra, at det er stemmetræning, men hvad mener du? Forhåbentlig holder det op, for der er ikke noget værre end skrigende unger, der skriger bare for at skrige.
Det med maden er jeg heller ikke glad for; jeg kan ikke forstå at hun ikke interesserer sig for brød (til gengæld elsker hun røde bønner og gorgonzola....) Havregrøden om morgenen var "in" en tid, men nu igen "out". Hmmm!
Jeg håber, du kan hjælpe med et par forslag til hvad det er, der rør sig i hende, og hvordan jeg bedst forholder mig.
Mange forårshilsner