Brev:
Besked om skilsmisse
28. august 2003
Alder:
4 år
Besked om skilsmisse
Vi er blevet enige om skilsmisse, og vores hus bliver snart sat til salg.
I den forbindelse vil vi give familie, nære venner, arbejdsgivere, dagplejen og børnehaven besked. Spørgsmålet er, om vores ældste dreng på 4 år skal have det at vide på samme tid?
Vi regner med, at det vil tage 4-6 måneder at sælge huset, og ingen af os regner med at flytte før huset er solgt.
Vi er gode venner, kan tale sammen og vores daglige rutiner med børnene osv. er nok ikke nævneværdigt forandrede.
Skal han have besked nu eller skal vi vente med at fortælle ham det til huset er solgt?
Risikoen ved at vente er selvfølgelig, at der kunne være en eller anden, der talte over sig, så han ikke kom til at høre det fra os. Fortæller vi ham det nu, kan det derimod være meget lang tid at skulle gå og bekymre sig om/tænke på det.
Det kan til slut fortælles, at han er en meget følsom dreng, der nemt får "ondt i maven" hvis, der er noget, der går ham på.
Med venlig hilsen
Forældrene der vil det så godt (efter omstændighederne!)