Svar: 6½ måned - vil kun lægges i seng af mor
16. marts 2005
Alder:
6 mdr.
Kære Mette
Det kan sagtens have noget at gøre med at du fortsat ammer og så er det jo sådan at børn i perioder gerne vil den ene forælder mere end den anden; på et tidspunkt vil det derfor også være far der dur:o)
Det er rigtigt at det ville være rigtig dejligt og meget praktisk hvis far også kunne putte og jeg synes også fortsat at I skal forsøge en gang imellem. Hun er jo ikke så gammel, så det skal nok komme, men det kan være en god idé at I ikke opgiver idéen om at far er ligeså god, for selvfølgelig er han det.
Det handler altså om at finde balancen imellem at far også skal have lov og at han kan gøre det godt og det at jeres lille pige jo, nok i kraft af amning, har en anden relation til mor, som gør at hun lige nu foretrækker mor.
Jeg tror dog bestemt tiden vil arbejde for jer:o)
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske