Svar: Arp - kan vi gøre mere?
18. marts 2005
Alder:
9 mdr.
Kære Pia
Nu kan jeg se at du jo bor langt væk fra lille Danmark og hvad muligheder I har der, hvor du er ved jeg jo ikke rigtig.
Jeg ved at man kan købe en mellisa arp creme, som jeg ikke kender personligt, men ved at mange forældre har været glade for. Mellisas øvrige produkter kender jeg desværre heller ikke så meget til, men ved at enkelte af dem er svanemærkede. Du kan læse mere om mellisas produkter på www.mellisa.dk. Hvorvidt du kan få sendt produkter til hvor du bor, tør jeg ikke svare på, måske har du familie i Danmark, som kan sende noget til dig.
Derudover må jeg sige at det lyder lidt utroligt at I fortsat skal bruge olie og tættekam med den alder han har. Jeg kan ikke lade være med at tænke på om hans problemer måske netop skyldes alt for stor brug af olie. Jeg går ud fra at der er varmt hvor I er og da børn jo afgiver en stor del af deres varme fra hovedet, så hindrer olien måske netop denne varmeafgivning, således at hans hovedbund bliver tør og kløende i stedet.
Jeg tror derfor I skal prøve at vaske hans hår med en mild og uparfumeret shampoo, undgå alt for meget hue/kasket hvad han nu bruger så der kommer luft til og så se om ikke det kan gøre en ændring. Det tror jeg faktisk det kan:o)
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske