Brev:
Kost og søvn - 4 mdr.
18. marts 2005
Alder:
4 mdr.
Kost og søvn - 4 mdr.
Hej Helen
På søndag bliver vores datter 4 mdr. og vi skal derfor til at begynde så småt med skemad. Hun får pt. modermælkserstatning hipp1, spiser i gennemsnit hver 3 time og det bliver til ca 1 liter i døgnet.
Da vores nætter stadig kan være hårde (mad ca hver 3 time) vil vi gerne forsøge at lægge hendes nye smagsprøver/måltider så de måske kan hjælpe på en bedre nattesøvn. Har du et forslag til en vejledende kostplan?
Selvfølgelig er det bedst at hun er udhvilet og frisk når der skal introduceres nye ting, men samtidig ville det være dejligt hvis vi kunne give mad umiddelbart inden nattesøvnen da den derved nok kunne forbedres for os alle 3 :-)
Hvad anbefaler du at man starter med at tilbyde? Grød eller Kartoffelmos?
Vi er så småt begyndt et putteritual hvor vores datter puttes ca kl 20 med godnatsang og flaske. Hun er altid træt på dette tidspunkt, men ofte kan det tage 45 min før hun falder til ro. Hun ligger og hviner (af glæde vel at mærke), blafrer vildt med arme og ben, kører hovedet fra side til side og vil bare have gang i alt muligt. Har du nogle gode råd til hvordan vi får hende dæmpet lidt ned? Selvfølgelig skal hun ikke tvinges til at sove, men hun er som sagt altid træt og pylret på dette tidspunkt indtil hun lægges i sin seng og festlighederne ingen ende vil tage :-)
Venligst
Marie Louise