Brev:
Overfrisk ved putning - 9 mdr.
11. februar 2017
Alder:
9 mdr.
Overfrisk ved putning - 9 mdr.
Kære Helen.
Min datter er nu snart 9 mdr. Trives som hun skal. De sidste par dage, er hun begyndt på ikke at kunne/ville falde i søvn om dagen. Hun er ikke ked af det bare overfrisk(træt), nærmest som var hun fuld. Fjoller, smider med sutten, snakker og kaster sig rundt i sengen. Dette på trods af hun inden hun er lagt har gabt og gnedet øjne gevaldigt, så jeg forstår det ikke. Igår prøvede jeg bare at lade hende ligge selv, med det resultat at hendes sidste lur var fra kl 17.30.
Hun har altid været let at putte. Hun sover på en seng ved siden af min, da vi ikke har et ekstra værelse til hende. Hun har de sidste to måneder sovet efter en helt fast rytme fra ca 11-12.30 og igen 15.30-17 og 21-ca 8 om morgenen. Det har fungeret godt.
Jeg har prøvet alt de sidste par dage for at få ro på hende. Det eneste der virker, men som også tager en times tid er at sidde med hende stille i armene. Problemet er at det for det første er opslidende, men også at det rykker på hendes rytme for resten af dagen. Hvis jeg vækker hende tidligere er hun træt og får ikke spist og er bare uoplagt.
Det virker til, at hun godt kan falde i søvn om aftenen indtil videre, så det er altså kun lurerne der driller. Skal jeg putte hende endnu tidligere mon? Så der er mere tid at falde til ro på? I forvejen synes jeg ikke der er meget vågentid til aktiviteter, pga mad, skiftning, bad, tøjskift osv. Hun har sidste uge fået tre tænder og også været forkølet, men det er ovre nu.
Om natten sover hun som vanligt med et par opvågninger for at få sut eller mareridt, så der er ikke ændret noget.
Hilsen