Brev:
Vågner hveranden time - vil vælling hjælpe?
20. marts 2005
Alder:
4 mdr.
Vågner hveranden time - vil vælling hjælpe?
Kære Helen
Jeg kunne godt bruge et godt råd. Min søn er nu 4 1/2 måned gammel og sover stadig kun 2, allerhøjst 3 timer ad gangen om natten. Der var lige en overgang, hvor han sov lidt længere, men sådan er det altså ikke mere.
Han vågner, spiser eller får sut (men det er MEGET nemmere at få ham til at sove igen, hvis han får bryst) og så sover han igen. Det er såmænd ikke, fordi han er vågen så meget om natten, men han har altså de her korte intervaller, og ud på morgenen sover han så let, at den forælder der har vagten, ikke får sovet ret meget.
Det har stået så længe på, at jeg vil udelukke "appetitspring".
Mit spørgsmål lyder nu: Tror du, det ville hjælpe at begynde at give ham vælling i flaske der ved 23-tiden, når jeg selv går i seng? Hidtil har han kun fået bryst, og det var planen, at jeg ville vente med fast føde til 6 mdr, ligesom med hans storebror. Men måske er han bare mere sulten end storebror?
Venlig hilsen
Neel