Svar: Trip Trap stol - 5 mdr.
24. marts 2005
Alder:
5 mdr.
Kære Lise
Det anbefales ikke at I sætter jeres datter i høj stol før hun er 6 mdr og selv i denne alder bør hun ikke sidde der andet end kortvarrigt - dvs. ca 10 minutter af gangen.
Det er vigtigt at hun får styrke i ryggen ved at ligge på gulvet og trille fra side til side og hun skal langsomt blive så stærk i sin ryg at hun kan holde sig selv. Hun skal således ikke holdes af puder eller en stol.
Når hun er 6 mdr gammel, kan du forsøge at sætte hende i den høje stol, når hun skal have sin skemad. Når hun begynder at falde til siden eller forover, er hun træt i ryggen og skal ned på gulvet. Så er det slut med at sidde for et stykke tid.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske