Brev:
Lyder snottet - 10 uger
24. marts 2005
Alder:
2 mdr.
Lyder snottet - 10 uger
Hejsa
Jeg ville blot høre, om du kan komme med en mulig forklaring på, at vores 10 ugers dreng engang imellem lyder enormt snottet, men der er ikke skyggen af snot i næsen. Han har det mest om natten og ikke når han sover rigtigt tungt.
Det lyder som om der står noget slim et eller andet sted langt inde i svælget.
Jeg synes, der er en tendens til, at det bliver værre, når jeg ammer ham liggende. Måske får han noget gylp op i svælget, som han ikke kan komme af med igen. Det vækker ham ofte, måske fordi han selv bliver forskrækket over den meget høje lyd eller måske fordi han ikke føler han kan få luft.
Har du en anden ide til forklaring af det? Hvis det er gylp i svælget, kan vi så gøre noget for at komme af med det (jeg har prøvet med en næsesuger, men der kommer ingenting, har også prøvet at dryppe saltvand i næsen uden virkning)?
Tror du det er noget vi skal bekymre os om?
Lige et andet spørgsmål: Hvor længe må et barn på 10 uger MAX sove uden mad. Han tager en gang imellem 10-12 timer uden at efterspørge mad - er det noget skidt? Bør vi vække ham til fodring?
Kærlig hilsen
Anja