Brev:
Mad og drikke af kop
27. marts 2005
Alder:
7 mdr.
Mad og drikke af kop
Hej Helen
Jeg har før skrevet til dig vedr min datter på nu 7,5 mdr, og nu er jeg her igen. Jeg har en pige på nu 7,5 mdr, som er et rigtig amme barn. Hun har indtil nu ikke været særlig interesseret i at smage mad og i det hele taget i at spise. MEN i den sidste uge er det gået rigtig fint. Hun er tilmed begyndt at være interesseret i det vi spiser - godt nok vil hun kun lige smage og så ikke mere...
Dagen ser sådan ud nu:
morgen: amme
formiddag: fuldkorns grød med frugt
sen formiddag: amme
eftermiddag: amme
aften: risgrød
sen aften: amme
nat: amme (1-2 gange)
Da det har været så svært at få hende igang med at spise, er jeg bange for at ødelægge det gode mønster ved at prøve nye ting.
Men spørgsmålet er hvad næste skridt skal være?
Hvis jeg nu prøver med grøntsagsmos om formiddagen, og hun ikke vil have det - skal hun så tilbydes grød bagefter? Ellers bliver hun vel ikke mæt?
Hvordan træner man hende bedst i at lære at drikke af kop/tudkop?
Hilsen
Susanne