Brev:
Drikker hun meget?
27. marts 2005
Alder:
15 mdr.
Drikker hun meget?
Hej
Så har jeg lige endnu et spørgsmål;-) (hvor er det dejligt at have et sted at få spurgt om alle de ting!)
Jeg synes min datter på 15 mdr. drikker meget. Hun kan nemt drikke 4-5-6 glas mælk/vand til hvert måltid (glassene er knap halv-fyldte). Hun får oftest mælk om morgenen, mælk i de første par glas og vand for resten til frokost og udelukkende vand til aften. Desuden drikker hun ofte et glas vand flere gange i løbet af dagen, og er meget tørstig når hun har sovet middagssøvn (bunder let 2-3 glas). Hvis hun en enkelt gang får lidt "lækkert", f.eks. æblejuice blandet op med vand el.lign kan hun blive ved og drikker sig mæt i stedet for at spise. Men generelt spiser hun godt og varieret.
Jeg er blevet en smule bekymret, for jeg kan huske at jeg har læst at et tegn på diabetes kan være et stort væskeindtag. Synes du vi bør få det tjekket, eller er det normalt at en pige på hendes alder drikker så meget? I øvrigt tisser hun også fint - leverer en løbende strøm af tunge tissebleer:-)
På forhånd tak!
Rikke