Brev:
Det er min!
31. marts 2005
Alder:
22 mdr.
Det er min!
Hej Helen
Min søn på 22 mdr er nu kommet i MIN MIN MIN alderen, hvilket jo er meget normalt. Jeg synes jeg har læst et sted at det er bedst at blande sig uden om når der er konflikter med andre børn, for at de selv (så vidt det er muligt) finder ud af det.
Men nu er far begyndt, når han leger med sin dreng, at gøre ligesom ham, altså sige MIN til f.eks. en bil han har i hånden, hvorefter vores dreng stikker i et hyl og siger MIN (selvom han har 3 biler i hænderne allerede). Jeg tror det er for at "lære" ham at dele, men er det en smart måde at gøre det på? Tingene er jo rent faktisk hans.
Nogengange når min søn vil have noget af mit siger jeg MIN, for at han skal forstå det, er det forkert (lidt ligesom at bide igen når ens barn bider, hvilket jo er helt forkert...)
Hvordan kommer vi bedst over "MIN" stadiet uden nogen kommer til skade og hvor længe varer den normalt ? : -) Det er lidt svært at være sammen med specielt andre børn... og bør far lade ham være istedet for at "skabe" situationerne for at han skal lære det?
På forhånd tak...
Iben