Brev:
Dårlig samvittighed, er jeg god nok?
30. august 2003
Alder:
7 mdr.
Dårlig samvittighed, er jeg god nok?
Jeg har en dreng på 7 måneder, som jeg elsker overalt på jorden. Jeg har læst og hørt en masse om børneopdragelse og ønsker, som de fleste forældre, at opdrage min dreng til at blive et harmonisk og glad menneske med masser af selvværd. Jeg gør mit bedste og leger med ham og stimulerer ham hver dag, men ind imellem knækker filmen, specielt hvis han er meget "pjevset".
Jeg ved godt inderst inde, at han ikke "pjevser" for at straffe mig, men fordi han er utilfreds med f.eks. tænder eller lignende. Hvorfor kan jeg ikke gøre det bedre? Tager han skade af, at jeg vrisser af ham, f.eks. "hold nu op med det piveri"? Hvad kan jeg gøre anderledes?
Kærlig hilsen
Fisken