Brev:
Madvaner, madtyper til 8 mdr. dreng
6. april 2005
Alder:
8 mdr.
Madvaner, madtyper til 8 mdr. dreng
Hej Helen
Min søn på snart 8 mdr har stadig ikke fået tænder, selvom han tit græder om aftenen, og det lader til at virke, når vi smører noget på gummerne. Derfor er mit spg. nu, hvad kan jeg nu snart begynde at give ham, istedet for al den mos, han nu får?
Han får forskellige frugtmos og grøntsagsmos, kyllingemos etc. Jeg ser, at du skriver til nogle at pastaskuer, rugbrødsmadder også kan gå an? Det ville jo være herligt. Jeg vil så gerne give ham oplevelser.
Andet spg. vores første søn spiste godt og varieret da han var baby. I dag, 2,5 år senere vil han ikke rører grøntsager. Især om aftenen er et problem. Jeg sørger altid for, at han ikke får søde sager om dagen, specielt ikke før middagsmaden, samt søde drikke. Jeg er modstander af det, men går af og til med til det. Han spiser kun fiskepinde, og alt kød samt pasta. Kartofler vil han kun røre, hvis det er pommes frites, hvilket jeg kan se hvis der er en smutter til Burger Kinger. Det sidste skal siges, gør vi meget, meget sjældent.
Jeg laver frisk mad til ham, og forsøger at spise det samme som han. Vi lægger ikke pres på. Men efterhånden går det os på nerverne, at han er blevet så kræsen samt at dette aftenmåltid altid er en kaosspreder.
Håber, at du kan hjælpe.
Venlig hilsen
Susanne K.