Brev:
Sove igennem? - 8 mdr.
6. april 2005
Alder:
8 mdr.
Sove igennem? - 8 mdr.
Hej Helen
Vores søn er nu blevet 8 mdr. og han har endnu tilgode at sove igennem!!!
Han er en sund og energisk dreng, der begyndte at kravle for en måned siden, og rejser sig nu ved stole, sofaer, og i hans seng om natten!!!
Han har altid sovet meget uroligt, men jeg har tænkt, at det hang sammen med hans altid store aktivitets niveau. Han kommer i seng v. 19 tiden og står op ved 06 tiden. Om natten vågner han mellem 3-8 gange. Som regel starter opvågningerne ved 03 tiden om natten. Vi er efterhånden ved at være lidt tyndslidte.
Der har i perioder sikkert været tale og noget vanebetinget, og jeg synes vi har gjort alt hvad vi kunne for at bryde med det. Men det har ikke rigtig virket...
Hvordan takler vi det med at han rejser sig op i sengen om natten. Det sker som sagt ret ofte i løbet af natten. Nogen gange virker det som om han gør det i søvne, andre gange er han rigtig ked af det og forvirret.
Jeg har spekuleret over, om det er sult der får ham til at vågne, men jeg synes han får rigeligt:
Tidlig morgen: mme
Morgen: grød m. frugtmos og mælk.
Formiddag: rugbrødshapsere m. grønsags, og frugtmos på, og dertil mælk el. vand.
eftermiddag: Grød m. grønsagsmos +vand
Aften: grønsagsmos og kød/fisk + vand.
Derudover får han mme ca. 2 gange iløbet af dagen udover det jeg har beskrevet. Jeg giver ham 200 ml mme når han puttes og, yderligere 200 ml kl. ved 23 tiden. Ialt får han ca. 700 ml.
Han er 75 cm og vejer ca. 9 kg.
Så kort og godt, hvad siger din erfaring dig, og har du nogle forslag?!
Mange hilsner herfra