Brev:
Mad og soverytme
7. april 2005
Alder:
6 mdr.
Mad og soverytme
Kære Helen,
Min datter nærmer sig med hastige skridt 6 måneder. Pt ser hendes dagsrytme således ud:
Kl. 5.30 flaske, spiser ca 80-110 ml.
Sover igen til kl. 07.30
Kl 08.00 flaske, spiser ca 50-100 ml.
Sover fra kl. 09.00-11.30
Kl 11.00 grød med lidt frugtmos og vand i glas
Sover fra kl.12.00-14.00
Kl ca 15.30, flaske spiser ca. 80-100 ml.
Sover enkelte gange en time
kl.18.00 flaske spiser 100-160 ml.
Sover fra 18.15 og til midnat og får en flaske inden vi går i seng.
Nu er mit spørgsmål så, hvornår skal jeg øge hendes måltid med endnu et grød/mos måltid. Som du kan se er hun ikke den store drikker af erstatning, hvilket er grunden til jeg endnu ikke giver hende mere end en gang grød. Når hun får grød er hun mæt temmelig længe, og jeg synes hun derfor kommer til at drikke for lidt. Er der en grænse for hvad hun som min. bør indtage?
Flasken vi giver hende inden vi selv går, synes du vi skal droppe den, og selv lade hende vågne? Hvornår kan hun i princippet sove en hel nat?
Hun er 64 cm. og vejer ca. 6800 gram og under kontrol ved en børnelæge (hun siger at hun vægt og højde passer fint), da jeg har droppet min sundhedsplejeske.
Tak for en rigtig god brevkasse.
Mange hilsner
Tina