Brev:
Spørgsmål omkring amning
12. april 2005
Alder:
0 mdr.
Spørgsmål omkring amning
Kære Helen
Min datter Simone er 3 uger. Jeg ammer hende og det går godt. Dog har jeg lige et par spørgsmål.
-Er det normalt at have minimum 6 gange afføring om dagen når man ammer?
-Jeg har hørt, at det er vigtigt at hun tømmer et bryst inden hun får det andet bryst tilbudt. Hvordan kan jeg vide at mit bryst er tømt?
-Her i Holland har man desværre kun 10-12 ugers orlov efter at have født. Inden hun skal begynde i vuggestue (1 september) vil jeg gerne vænne hende til sutteflasken. Hvornår og hvordan kan jeg bedst gøre det?
-Min plan er at malke ud til sutteflasken. Skulle det ikke lykkes skal hun have modermælkserstatning mod allergi. Jeg menes at have læst i din brevkasse at hvis hun får denne slags erstatning skal hun når hun er 4 måneder have den normale modermælkserstatning. Husker jeg rigtigt og i så fald hvordan kan det være, at man ikke skal fortsætte med den mod allergi til hun kan få almindelig mælk?
-Om natten vågner hun hver anden time og vil have mad. Når hun ammer suger hun kraftigt 5-10 minutter derefter falder hun i søvn. Jeg prøver at vække hende. Lykkes det ikke lægger jeg hende tilbage i sengen kun for at blive vækket 5 minutter senere hvor hun igen vil have mælk. Sådan foregår det mange gange om natten. Det er lidt irrenterende og giver os ikke meget søvn. Har du et godt råd så hun får nok mælk ved hver amning?
- Simone har et stort suttebehov så vi har prøvet at give hende en sut. Hun laver underlige ansigter og spytter den med det samme ud. Hvordan vænner man hende til sutten?
Jeg glæder mig til, at høre fra dig.
Mange hilsner fra Dorthe