Brev:
Mad om natten - 6 mdr.
12. april 2005
Alder:
6 mdr.
Mad om natten - 6 mdr.
Hej Helen
Min pige på knap 6 mdr. lægger vi i seng kl. ca. 19:30 - normalt vågner hun ca. kl. 5:30-6:00.
De sidste 4 dage er hun pludselig holdt op med at efterspørge mad overhovedet i dét tidsrum. Det har været nok at give hende sutten. Er det OK ikke at give hende mad alle de timer, når hun ikke er ældre. Hun drikker ca. en 800-900 ml flaske hver dag samt spiser to skemåltider (grød og mos) Hun vejer 8,5 kg og er 73 cm lang.
Når vi lægger hende får hun en flaske vælling på 200 ml (den sidste uges tid kan hun ofte drikke 50-100 mere, men så får hun modermælkserstatning)
Når vi har lagt hende, er det meget normalt, at hun vågner og græder lidt efter en halv time. Så er vi nødt til lige at gå ned og tage hende op, ligge hende i vores seng 5 minutter og lægge os sammen med hende, og så sover hun igen. Og så bliver hun båret tilbage i sin egen seng.
Nogle gange vågner hun, når vi selv går i seng ved 23-tiden. Nogle gange får hun lov at komme over i vores seng allerede på det tidlige tidspunkt. Andre gange får hun først lov at komme over i vores seng om natten.
Hun er begyndt på at vågne en gang imellem og græde lidt, hvilket hun ikke plejer. Men jeg tror, det kom i forbindelse med at hun er begyndt at bruge sut, for når jeg giver hende sutten holder hun for det meste op (hun har ikke noget med ørerne - det har jeg fået tjekket) er det normalt, at de lige vågner og bliver lidt kede af det.
Vi pønser på at stille hendes seng ind på hendes eget værelse (ligger lige ved siden af vores) er hun gammel nok til det? jeg tænkte, at hun måske ville vågne færre gange af dette.
Skal vi passe på med at tage hende over i sengen om natten?
Hilsner
Lise