Brev:
Mælkebehov og amning
14. april 2005
Alder:
8 mdr.
Mælkebehov og amning
Hej Helen
Jeg har før skrevet til dig og fået rigtig gode svar. Nu prøver jeg igen.
Min datter er nu 8 mdr og spiser 2 grød måltider om dagen. Hun har været svær at få til at spise, så det er skønt at hun nu elsker sin grød.
Jeg er efter dit råd begyndt at give hende grøntsagsmos om eftermiddagen og hun er nu begyndt at spise lidt af det.
Min bekymring går på mælk.
Hendes dag ser ca sådan ud:
(da hun vågner ml 5.30 og 7.30 kan det variere lidt :-o)
morgen: amme
lur
formiddag: grød
sen formiddag: amme
lur
eftermiddag: mos
sen eftermiddag: amme
Aften (ca 17.30-18): grød
inden sove tid (ca 19.30): amme
Om natten ammes hun stadig 1-2 gange! Nogengange allerede kl 23-24 og andre gange først kl 3 - dvs ingen mad i 7,5 timer og så er det vel rimeligt at hun er sulten? ....ja, jeg ved det .....måske jeg skulle stoppe nat-amningerne....men jeg er ikke helt klar til det endnu.
Og hvad er en natamning? Den kl 23 - regnes den med som en natamning?
Hvor lang tid er det rimeligt at hun ikke skal have mad? 6 timer? 10 timer?
Jeg kan ikke helt finde ud af om dagen iøvrigt er rimelig, eller der er noget jeg skal ændre på?
Hun er ikke vild med at drikke af en kop men vi øver hver dag. Jeg kan få hende til at indtage lidt med en tudkop. Jeg bekymrer mig nok lidt ud i fremtiden, for hvad med mælk den dag jeg ikke ammer i løbet af dagen?
Der var lidt blandet spørgmål - håber du kan finde rede i det.
Hilsen Susanne