Brev:
Spise- og sovevaner - 6 mdr.
18. april 2005
Alder:
6 mdr.
Spise- og sovevaner - 6 mdr.
Min søn på 6 måneder har fået skemad i halvanden måned nu og har indtil for 4 dage siden spist rigtig godt og meget, men lige pludselig gider han overhovedet ikke mere. Han sprutter, så maden står ud af munden, og han begynder at græde, når jeg tager skeen op til hans mund.
Jeg er begyndt at lave grøntsagsmos selv istedet for glas-mos, men tror nu ikke det skyldes det, da han til at starte med godt ville spise min hjemmelavet mad, men hvad kan det mon så skyldes?
Samtidig er han begyndt at sove rigtig dårligt om natten. Indtil for en uge siden sov han fra kl 20.00 til kl 5-6 om morgenen, hvor jeg kun indimellem skulle op og give ham sutten. Nu vågner han hver eller hveranden time og græder - natten igennem. Og det kan godt tage noget tid inden han kan sove igen. Hvad kan årsagen være til det? Og er det muligt at gøre noget? Sådan nogle nætter gør ham jo træt i løbet af dagen, hvor han så er temmelig pivet - hvilket så måske kan hænge sammen med hans manglende lyst til spise skemad, eller??
Han er temmelig stor af sin alder (70cm og 8,8 kg for 14 dage siden), så jeg er egentlig ikke bekymret for hans vægt, men jeg kunne godt tænke mig at han kunne sove og spise bedre igen. Er der noget jeg kan gøre? Er det for sent at spise grøntsagsmos mellem 18 og 18.30 og så komme i seng kl 20.00?
Kærlig hilsen
Christina